Blizgučių atskleidimas: šiuolaikinės Kalėdų šventės psichologinė kaina

Vaiva

11/25/20233 min read

Būdama terapeute, susimąstau apie šventinio laikotarpio paradoksą – laiką, skirtą džiaugsmui ir bendrystei, kuri daugeliui sukelia didesnį stresą ir neviltį. Norėdami suprasti šią mįslę, leiskimės į Kalėdų evoliucijos kelionę nuo gilių dvasinių šaknų iki šių dienų vartotojiškumo ir socialinės žiniasklaidos kuriamo spektaklio.

Dvasinė Kalėdų esmė: laikas apmąstymams ir dėkingumui

Pirminė Kalėdų atsiradimo forma - dvasinė šventė, žyminti tamsaus ir šalto žiemos sezono pabaigą. Šventės metu vykdavo bendri susibūrimai, skirti apmąstyti kelionę per visus metus - gerus ir blogus laikus. Taip pat išreiškiant dėkingumą už šviesos ir meilės sugrįžimą kartu su saulės atgimimu. Krikščionybėje saulės sugrįžimą simbolizuoja Jėzaus Kristaus gimimas. Jo esmė buvo vidinės vertybės – ryšys tarp individų ir Dievo, šeimos bei artimųjų. Tai buvo bendrumo buvimo šventė, laikas apmąstymams apie savo vidinį augimą ir kelionę. Kaip terapeutė, aš pabrėžiu refleksijos, ryšio ir tikėjimo didesniu gėriu reikšmę žmogaus psichologijoje. Tyrimai nuosekliai rodo, kad asmenys, kurie užsiima refleksija ir palaiko stiprius socialinius ryšius, pasižymi aukštesniu gerovės ir psichinės sveikatos lygiu. Dvasingumas buvo siejamas su padidėjusiu atsparumu stresui ir pasitenkinimu gyvenimu per religiją arba platesnį tarpusavio ryšio jausmą.

Kalėdų komercializavimas: nuo apmąstymų iki palyginimo

Persikelkime į šiandieną. Deja, Kalėdų esmė iš esmės pasikeitė lyginant šventę su pirmąja jos versija. Kalėdos tapo išpardavimų, akcijų ir nuolatinio poreikio lygintis su kitais turgus. Perėjimas nuo dvasinės esmės prie komercinio šėlsmo yra greitas, tačiau reikšmingas. Prekybos centrus puošia akcijos, raginančios pirkti, vartoti ir konkuruoti. Psichologiškai poveikis žmogui yra didžiulis. Ir tai nėra į gerąją pusę. Socialinė žiniasklaida, sukurta palyginimui, kursto nerealius standartus ir nepasiekiamus norus. Tyrimai atskleidė, kad besaikis socialinių tinklų naudojimas ir nuolatinis savo gyvenimo vertinimas lyginant su žymiomis internetinėmis žvaigždėmis yra tiesiogiai susijęs su psichikos sveikatos problemų atsiradimu. Nuolatinis materialistinių demonstracijų poveikis skatina netinkamumo jausmą, įamžindamas ciklą „noriu daugiau“ ir „man nepakanka“. Svarbu pažymėti, kad nebūtina sirgti psichikos ligomis, kad jaustume išsekimą ir stresą dėl pasiruošimo ir lūkesčių didžiausioms metų šventėms. Be to, grandiozinių šeimos vakarienių ir švenčių vaizdavimas gali būti izoliuojantis tiems, kurie neturi šeimų, prie kurių galėtų prisijungti, arba kurių šeimos tarpusavio ryšio dinamika nėra paguodos šaltinis. Perdėti bendrumo įvaizdžiai gali sukelti vienišumo ir nepakankamumo jausmą, paaštrindami iššūkius tiems, kurie ir taip kovoja su psichine gerove.

Iš naujo atrasti tikrąją prasmę: vidinės refleksijos, augimo, dėkingumo ir bendrumo dovanos Naviguojant per šį sudėtingą šventinį laikotarpį, svarbiausia grįžti prie Kalėdų esmės. Tarp akinančių šviesų ir vartotojiško įkarščio labai svarbu prisiminti būdingas dovanas, kurias iš pradžių simbolizavo Kalėdų laukimas – apmąstymus, augimą, dėkingumą ir bendrumą. Tikros dovanos yra vidinės, o ne išorinės. Kaip asmenys, mes galime imtis aktyvių veiksmų, kad apsaugotume savo psichinę gerovę. Apribojus socialinę žiniasklaidą švenčių laikotarpiu, švenčiant paprastumą ir sutelkiant dėmesį į prasmingus ryšius, o ne į materialistinius siekius, galima sumažinti spaudimą, susijusį su šiuolaikiniu Kalėdų šėlsmu. Apmąstymų praktika, dėkingumo išreiškimas ir nuoširdžių ryšių su kitais puoselėjimas gali prisidėti prie pilnavertiškų ir psichologiškai lengvesnių švenčių. Galų gale, pripažindami psichologinį šiuolaikinių Kalėdų švenčių poveikį ir aktyviai siekdami sugrįžti prie pagrindinių apmąstymų ir bendrumo vertybių, galime išnarplioti blizgučius ir iš naujo atrasti tikrąją Kalėdų dvasią.